fredag 29. januar 2010

Sømådalen

Da var undertegnede, Even Nyhagen, Reina og Lita, Lita er Evens GS på 1.5 år, vel innstallert på Rønningen camping ved sømådalen. Og de neste par dagene skal vi delta på kurs hos Knut Østmo ved Femunden jakt og fuglhundskole.
Even er her for å friske opp hukommelsen til bikkja hva RIOS angår, og kanskje ikke minst å lære seg selv å være rolig i oppflukt...... Da jeg ved selvsyn har observert hans særdeles trigger-happye stil når det kommer til jakt.
Personlig vet jeg ikke helt hva jeg gjør hær bortsett fra å komme meg bort på en helgetur. Men jeg har tenkt å bruke anledningen til å skjønne mer av reisen til Reina. Da hun til tider kanonreiser, og andre ganger er svært moderat, nesten på grensen til treg og låst ønsker jeg å se litt på dette. Og forhåpentligvis blir det god tid til å stifte bekjentskap med rypene på femunden...som etter sigende skjelver i fjærdrakten ved tanke på å ha Reina hengende i stjerten.
Nå er cognacen kommet på bordet så ytterlig oppdatering kommer etterhvert.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar