fredag 21. august 2009

Sløv fører

Var en tur i fjellet tidligere i dag, og fikk ett fint fuglarbeid uten reis. Men det burde vært to. Jeg så hunden smyge seg langs ett kratt og ble borte for meg bak krattet. Jeg bestemte meg for å gå dit jeg sist så hunden for å få oversikt. Da jeg kom opp til krattet støkket jeg ut 4 ryper. Reina kom da rundt krattet og satte seg. Hun hadde tydelig stått på baksiden uten at jeg la merke til det. Hadde jeg vært mere våken hadde jeg nok ikke gått rett opp i krattet og støkket rypene. Men forsåvidt en grei situasjon med RIOS. Under utredning greier jeg å støkke opp ytterlig en rype i det øyeblikket Reina får fugl i nesen og vender opp. Men da hadde altså jeg gått meg rett på den og sjansen var borte. Men Reina var komplett rolig. Senere festet hun stand på enkelt rype som gikk på vingene da jeg kom opp til hunden. Hun var komplett rolig. Situasjonen ble filmet og blir lagt her så snart jeg har fått redigert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar