søndag 6. september 2009

Klar for jakt.

Med rypekvoter på 4 liryper pr dag er undertegnete klar til å perforere atmosfæren med stålhagl.
Sjelden eller aldri har jeg følt at hunden har vært så klar til jaktstart. Har hatt ett par siste dager i fjellet før jakta der bikkja har levert flere fine fuglarbeider og har vært særdeles stødig i oppflukt og skudd. Og om hunden fortsetter i samme spor tror jeg dette blir artig.
Min største bekymring er for øyeblikket hvordan det står til med min egen treffsikkerhet. Har vel en mistanke om at jeg ville fått problemer med å treffe låven selv om jeg stod inne i den og fyrte løs med hagla.
Og om alt annet skulle svikte kan jeg alltids hive hagla etter fuglene vel vitende om at da er sjansen størst for treff.


Skitt jakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar