lørdag 31. januar 2009

Hattfjelldalsprøven

Etter en del positive treningsturer høsten 2007 valgte jeg å stille Reina på prøve i Hattfjelldalen. Da bikkja ble litt halt ett par dager før prøven så hang starten i en tynn tråd, men siden bikkja viste tegn til å ville jakte ble det til at ho stilte på startstreken 1.9-2007. Noe som jeg ikke angrer på.
Hun hadde en bra dag i fjellet og gikk til 2.premie UK med følgende kritikk:

Reina går godt i alle sine slipp et meget godt søk og dekker terrenget i store fine slag.
Sterk markering, løser ut og fortsetter. Roes på støkk.
Senere fast stilfull stand, reiser villig enkelt rype, RIOS.
Reina roes på overflyver. Ha senere sjanse på fugl som makker finner.
En meget god jakthund som i dag får 2.Pr UK.

Slipptid: 50 min
Egne stand: 1
Egne Støkk: 1
Tomstand: 0
Makkers stand: 1
Makkers Støkk: 1

Jaktlyst: 5
Fart: 5
Stil: 5
Selvstendighet: 6
Søksbredde: 4
Reviering: 4
Samarbeid: 4

Dommer:Øystein Storvoll

Hun Ble i tillegg startet på vinterprøve i Lierne 29.2 2008, men gikk ikke til premie. Har desverre ikke kritikken fra den prøven. Men opplysningene har jeg:

Slipptid: 70 min
Egne Stand: 0
Egne Støkk: 0
Tom Stand: 0
Makker Stand: 2
Makkers Støkk: 0

Jaktlyst: 5
Fart: 5
Stil: 5
Selvstendighet: 6
Søkbredde 4
Reviering: 4
Samarbeid: 4

Dommer:Olav M Brattberg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar